رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

درشبکه های اجتماعی

سلام
مهندسی صنایع خواندم
عکاسی و طنز نویسی را مانند خورشت قورمه سبزی دوست دارم.
اگر یادم بماند می‌نویسم، نه اینکه یادم باشد وبلاگی دارم و باید بنویسم، نه! مطالب است که فراموشم می‌شود.
معمولا در فاصله زده شدن جرقه‌ای در ذهن تا رسیدن دستم به قلمی یا صفحه کلیدی، کل ماجرا فراموش می‌شود و انگار نه انگار که اصلا به چیزی فکر کرده باشم.
دعا کنید برایم.
برای خودم و حافظه‌ام.
دعا می‌کنم برایتان. شب‌ها. اگر یادم بماند البته.

طبقه بندی موضوعی

چگونگی تخریب تاریخ

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۳۸ ب.ظ
بی‌توجهی یک عکاس، مجسمه‌ی 2600‌ ساله را خرد کرد.

به گزارش ایسنا، به دلیل سهل‌انگاری عکاس یکی از مجله‌های آمریکا در حین انجام مصاحبه، یک مجسمه‌ 2600‌ ساله‌ی سفالی نیجریه‌ای خرد شد و به گفته کارشناسان به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

به گزارش دیلی میل، این مجسمه به یک مجموعه‌دار آمریکایی که در عین حال ناشر یک مجله‌‌ی تخصصی در زمینه‌ی آثار هنری و حراج آثار تاریخی است، تعلق داشت و مجسمه هنگام جابجایی آن توسط عکاس مجسمه از دستش رها شد و پس از برخورد با زمین کاملا خرد شده و به هیچ وجه قابل مرمت نیست.

مالک مجسمه نیز شکایتی 300 هزار دلاری را از این عکاس کرده و اعلام کرده که این مجسمه بدون اطلاع و اجازه‌ وی جابجا شده است.

این حادثه برای مجسمه‌ 2600‌ ساله سفالی نیجریه‌ای در شرایطی روی داد که در سال 2008 نیز یک مجسمه‌ سفالی ایتالیایی در موزه‌ی متروپلیتن آمریکا که در قرن پانزدهم میلادی توسط مجسمه‌ساز ایتالیایی، «آندریا دلا روبیا» ساخته شده بود، در حین نظافت روی زمین افتاد و به‌طور کامل خرد شد.

این مجسمه‌ زیبا که یک متر و 57 سانتی‌متر ارتفاع و 81 سانتی‌متر عرض داشت، با لعابی به رنگ‌های آبی و سفید رنگ‌آمیزی شده بود. این اثر هنری در سال 1475 میلادی توسط مجسمه‌ساز و سفال‌گر شهر فلورانس، برای تزیین یک کلیسا که در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر «بلگنا» ایتالیا واقع شده، ساخته شد.

این مجسمه در سال 1960 میلادی توسط موزه‌ی متروپلیتن خریده شد و از سال 1996 میلادی در نخستین گالری این موزه که روبه‌روی درب ورودی قرار دارد، به‌نمایش درآمد. 


مجسمه تاریخی

نظرات  (۱۹)

بیچاره عکاس
ولی اونم گیج بوده ها
پاسخ:
"اونم گیج بوده " مگه دیگه کی گیج بوده ؟؟
ها همون عکاس گیج بوده
300هزار دلار یعنی دقیقا چقد؟؟؟
برادر من این زمان اوقات شرعیه وبتونو تنظیم بفرمایید
الان23:35دیقه میباشد نوشته 0:56مانده تا اذان ظهر
جدا؟؟:سوت
بیچاره عماد
poor emad
بیچاره
ای بابا اشتباه گرفتی برادر من
چجوری بگم که باور کنی
پاسخ:
خواهر من شمایی آیا؟
@emad
به خدا من بی تقصیرم
الان یمی از این سه نفری حالا شد دو نفر
خواهر و برادرش مهم نیس
مهم اینه از میشناسمتون
پاسخ:
منم شناختم
بیخیال
تازه وبتونو یافتیدم
پاسخ:
شما خودت چیزی نداری ؟؟؟آیا
نه
علاقه ای ندارم
مینویسم ولی نه تو نت
وبلاگایی که حرف دله رو هم بیشتر دوس دارم
دلم نمیخواد حرفای دلمو کسی بخونه
:نمیدونم حالا شایدم یه وبلاگ ساختم:فکر
پاسخ:
منم خیلی وقتا دوس ندارم کسی بدونه ولی دوث دارم نظر بقیه رو بدونم
وبلاگتون شده تالار گفتگو
حالا چون اصرارمیکنید شاید یکی ساختم
پاسخ:
آفرین بساز خوبه
آره اصن خوب نیسخب نشده تالار گفتگو
فکرامو میکنم
پاسخ:
بکن ولی حتما بزن
سلام الان کی #مطرحه# کی کی محسنه :؟ :فکر
جدی په مطرحه کی بود :؟؟؟؟ :فکر

چرا مطرح نیس؟
پاسخ:
خودش بیاد بگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی