رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

درشبکه های اجتماعی

سلام
مهندسی صنایع خواندم
عکاسی و طنز نویسی را مانند خورشت قورمه سبزی دوست دارم.
اگر یادم بماند می‌نویسم، نه اینکه یادم باشد وبلاگی دارم و باید بنویسم، نه! مطالب است که فراموشم می‌شود.
معمولا در فاصله زده شدن جرقه‌ای در ذهن تا رسیدن دستم به قلمی یا صفحه کلیدی، کل ماجرا فراموش می‌شود و انگار نه انگار که اصلا به چیزی فکر کرده باشم.
دعا کنید برایم.
برای خودم و حافظه‌ام.
دعا می‌کنم برایتان. شب‌ها. اگر یادم بماند البته.

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

هرساله شاهد رشد فزاینده توقعات و انتظارات قشر اندک و میلیونی کارگر هستیم. کسانی که با این توقعات بیجا چوب لای چرخ کارفرمایان می‌گذراند و نمی‌گذارند که آن‌ها به‌کار خود مشغول باشند. حوالی ۱۱ اردیبهشت هم که می‌شود دیگر غوغا می‌کنند، برای خودشان  روز و هفته ساخته‌اند و می‌خواهند راهپیمایی برگزار کنند و همان مطالبات را  مطرح کنند. این دوستان کارگر ما البته خواسته‌های دیگری را نیز مطرح می‌کنند، با تنی چند از کارفرمایان و صاحبان سرمایه مصاحبه‌ای ترتیب دادیم تا با خواسته‌های بی‌جای کارگران بیشتر آشنا شویم.
محمد از اراک می‌گفت: "کارگران از ما توقع بیمه شدن دارند و دائما معترض هستند که چرا بیمه نیستند. بیشتر انرژی‌شان را صرف اعتراض می‌کنند تا اینکه به کار و مسئولیت و خود برسند. من نمی‌دانم بیمه بودن چه سود و فایده‌ای دارد. همه می‌دانند که بیمه فقط به دنبال پول گرفتن است. اگر این‌ها این انرژی را در مسیر کار و تولید مصرف می‌کردند، کشور ما دچار این مشکلات نبود."

پویا مدیرعامل کارخانه گفت: "کارگران از او قراردادهای بلندمدت و دائمی می‌خواهند و زیر بار قراردادهای کوتاه‌مدت موقتی نمی‌روند ." به نظر پویا: "این قراردادهای کوتاه‌مدت به نفع خود کارگران است با یک دودوتاچهارتای ساده متوجه این مطلب می‌شوند. قرارداد کوتاه‌مدت به کارگران این اجازه را می‌دهد که بتوانند هرچند ماه یک‌بار شغل خود را عوض کرده و جای دیگری مشغول به کار شوند." او همچنین امنیت شغلی را توطئه استکبار جهانی می داند و در ادامه گفت: " بهتر است کارگران بحث امنیتی شغلی را مطرح نکنند، زیرا هرچه که باشد این یک بحث امنیتی است و ممکن است برای آن‌ها دردسرساز شود."

آقای چینی‌فروشان (تاجر وطن پرست سابق)  نیز از کارگران و صنعتگران داخلی دلی پر دارد، او از اینکه نمی‌تواند جنس‌های با دوام و با کیفیت ساخت کشور دوست و برادر چین را بفروشد عصبانی است و کارگران را سدی در برابر پیشرفت می‌داند و می‌گوید: به نظرم خواسته‌های کارگران بیجاست و شرایط آن‌ها هم بسیار خوب است " او همچنین در مورد وضعیت زندگی و معیشت کارگران گفت: " من هم چند سالی است که لب به برنج نزده‌ام و مجبورم که کباب و مرغ و بوقلمون را خالی یا بعضاً با نان مصرف کنم پس به خوبی می‌توانم آن‌ها را درک کنم."

یکی از کارفرمایان که ضرر بسیاری را به خاطر یکی از کارگران متحمل شده بود گفت : " دست یکی از کارگران به دلیل نقص فنی دستگاه پرس زیر دستگاه رفت و مجبور شدند که دستش رو از شانه قطع کنند، خداروشکر که بیمه بود و شرکت بیمه 1% هزینه درمان رو پرداخت کرد، ولی ما مجبور شدیم که به خاطر این آقا یک روز خط تولید را تعطیل کنیم، من از ایشان شکایت کردم و  درخواست خسارت یک میلیاردی کردم و این آقا باید این خسارت را به ما پرداخت کند."

همان طور که خواندید کارگران مطالبات نامعقول و بیجایی مانند افزایش حداقل دستمزد ، دارابودن امنیت شغلی و بهره بردن از بیمه تامین اجتماعی را دارند که به حق خواسته غیر قابل قبولی می باشد و در وضعیتی بسیار خوب و مناسب به سر می برند. امید است که سطح توقعات خود را پایین بیاورند .

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۲۷