رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

درشبکه های اجتماعی

سلام
مهندسی صنایع خواندم
عکاسی و طنز نویسی را مانند خورشت قورمه سبزی دوست دارم.
اگر یادم بماند می‌نویسم، نه اینکه یادم باشد وبلاگی دارم و باید بنویسم، نه! مطالب است که فراموشم می‌شود.
معمولا در فاصله زده شدن جرقه‌ای در ذهن تا رسیدن دستم به قلمی یا صفحه کلیدی، کل ماجرا فراموش می‌شود و انگار نه انگار که اصلا به چیزی فکر کرده باشم.
دعا کنید برایم.
برای خودم و حافظه‌ام.
دعا می‌کنم برایتان. شب‌ها. اگر یادم بماند البته.

طبقه بندی موضوعی

آرزو ، چیز هایست که ما داریم

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۲۱ ق.ظ


شاید خیلی کلیشه ای باشد و گفتن همین کلیشه ای بودن هم دیگر کلیشه شده است. اما همه ما داشته هایی داریم و فراتر از داشته هایمان آرزوهایی داریم ، که بعضی هایشان هدفی شده اند برای ما در زندگی و بعضی دیگر تبدیل شده اند به آرزوی های کوچک که وصالشان مانند تکه های کوچک نان قندی کنار چایی کام را شیرین می کند. 
یک حرف است که می ماند و آن هم یک یاد آوریست . داشته های ما  می تواند آرزوی یکی از این هفت – هشت میلیارد آدم روی این کره خاکی باشد ، می تواند مثلا آرزوی همسایه مان که هر روز صبح سلام علیک داریم باشد  ، می تواند هم خیلی دور باشد مثلا آرزوی زنی در مکزیک و حتی تفاوتی نمیکند که پولدار باشد یا فقیر اهل آفریقا باشند یا اینکه در آپارتمان های منهتن نیویورک زندگی کند، می تواند آرزوی هر یک از این ها باشد . ما هم تافته های جدا بافته ای نیستیم و  در مورد ما هم  صادق است و  شاید داشته های آن ها آرزوی ما باشد .از داشته و دارایی گفتم ولی آن را مترادف پول و ... نگذارید، قصه دیگری میخواهم تعریف کنم. خبری را در اینترنت خواندم  با این مضمون که مردی به علت مشکلی که در مغزش پشدا شده توانایی خوابیدن را از دست داده و چند سالیست که نتوانسته پلکی بر هم بگذارد و آرزو دارد که بتواند  دقیقه ای بخوابد ،برای من و شما خیلی دست یافتنی به نظر می رسد اما برای او جور دیگریست. یک لحظه فکر کنید که یکی از حس های  پنج گانه خود را از دست داده اید  ، نابینایی و نا شنوایی خیلی ملموس تر از بقیه به نظر می رسد اما به تا به حال در مورد نداشتن حس چشایی و حس لامسه فکر کرده اید ؟ هر چه که میخورد یکسان به نظر برسد چه لواشک بخورید یا که بستنی فرقی نکند (بستنی لواشکی استثناست ) یا اینکه روی شیشه دست بکیشد یا آجر هیچ تفاوتی احساس نکنید ،هستند کسانی که از این احساس محروم هستند و آرزوی داشتن آن ها را دارند.  تا آنجا که می توانیم کمک کنیم که آدم ها به آرزو هایشان برسند ، شاید به مبلغی اندک ، به اندازه چند هزار تومان باشد و یا هزینه هم نداشته باشد فقط کافیست چند ساعتی از این عمر گران بهایمان! را برای این کار صرف کنیم.


آرزو فقط پول و خانه و ماشین و ....  نیست ،آرزو چیز های کوچکیست که ما داریم . هر آدمی باید بشیند و یک حساب سر انگشتی کند و ببیند چه دارد و به خاطر داشته هایش شکر گزار باشد و همین ها را برای بقیه آرزو کند ، میبیند که او میبیند وکمکش می کند تا به آرزوهایش برسد.


*التماس دعا


نظرات  (۵)

۲۶ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۲۷ مرتضی استاجی
آرزو همه داشته های ما نیست
با مطلبی در باب لیله الرغائب بروزم
پاسخ:
:)
نگاه جالبی بود :)
پاسخ:
ممنون :)
۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۳ یاسمین پرنده ی سفید
با آقای بنفش موافقم... نگاهتون جالب بود:) شاد و سلامت باشید. مرسی که از آرزوهاتون نوشتید:)
پاسخ:
ممنون :)
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۱۰ خانوم ِ لبخند:)
شاید بارها به این موضوع فکر کردم که آرزو چیزاییه که ما نداریم... اما خب تعریفت از آرزو رو دوست داشتم.
و به شدت موافقم که گاهی با صرف یکم ذوق شاید. (همیشه که مادی نیست) می تونیم ارزوهای کوچیکی رو برآورده کنیم...

بیشتر بنویس : )
پاسخ:
ارزو دقیقا چیزهایی که نداریم نیست ولی خب باید به خاطر چیزهایی که داریم شاکر باشیم و اون ها رو به صورت پیش فرض ندونیم .
ارزوی خیلی هارو‌میشه به سادگی براورده کرد 

ان شا الله 
ی وقتاییم ارزوهامون چیزای از دست رفتمون میشن
پاسخ:
دیگه ازدست رفته کاریش نمیشه کرد که

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی