رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

رندانه

رندانه جاییست که می نویسم و عکس هایم را می گذارم

درشبکه های اجتماعی

سلام
مهندسی صنایع خواندم
عکاسی و طنز نویسی را مانند خورشت قورمه سبزی دوست دارم.
اگر یادم بماند می‌نویسم، نه اینکه یادم باشد وبلاگی دارم و باید بنویسم، نه! مطالب است که فراموشم می‌شود.
معمولا در فاصله زده شدن جرقه‌ای در ذهن تا رسیدن دستم به قلمی یا صفحه کلیدی، کل ماجرا فراموش می‌شود و انگار نه انگار که اصلا به چیزی فکر کرده باشم.
دعا کنید برایم.
برای خودم و حافظه‌ام.
دعا می‌کنم برایتان. شب‌ها. اگر یادم بماند البته.

طبقه بندی موضوعی

ما زیر خط فقر نیستیم، خط فقر روی ماست

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۱۶ ق.ظ

در خبر ها آمده بود که ۳۳ درصد جمعیت ایران در «فقرمطلق» به سر می‌برند و خط فقر در سال ۹۶ به ۴میلیون تومان رسیده است. ذکر این نکته در اول کار ضروری است که ما زیر خط فقر نیستیم و خط فقر است که روی ما قرار دارد. یعنی فی الواقع ما در جای خود بودیم و این خط فقر بود که آمد بالای سرِ ما. مردم نباید نگران خط فقر باشند و خط فقر هم مثل بقیه موارد در اینجا دچار حباب قیمتی و گرفتار سفته بازی شده است.

 امروز می‌خواهم در مورد یکی از روش‌های بسیار خوب و کار راه بینداز حل مشکلات صحبت کنم. قضیه با یک مثال روشن‌تر می‌شود. اگر شما بخواهید آمار گردشگران در محل  خود در نوروز را افزایش دهید، به جای شمارش تعداد افرادی که مدت یک روز در آنجا اقامت داشته‌اند، تعداد افرادی که به مسافرت به استان شما فکر کرده‌اند را حساب کرده و می‌بینید که عجب ما چقدر مسافر داشتیم و نمی‌دانستیم. این روشی هست که سال‌هاست استفاده شده و امتحان خود را پس داده.

در اینجا هم همین روش کارساز است. به جای اینکه ما مردم را به بالای خط فقر ببریم که کاری بسیار مشکل و حتی غیرممکن است، خط فقر را به زیر مردم بیاورم. به این صورت که با افزایش قیمت دلار معادل دلاری خط فقر هر روز کاهش پیدا می‌کند. یعنی در زمان دلار چهار تومانی، خط فقر هزار دلار است و در زمان دلار شش تومانی خط فقر ۶۶۷ دلار است. و هر چی این دلار بالا برود بالتبع معادل دلاری خط فقر هم کم شده و مردم هر روز ثروتمند‌تر از روز قبل می‌شوند. امیدوارم با این توضیحات بنده قانع شده و به گوشه‌ای رفته و برای افزایش قیمت دلار دعا کنید که خیر شما در این است.

http://golvani.ir/?p=88447

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی